top of page
  • Writer's pictureDimitris Kaperdanakis

Η ημέρα που διαγνώστηκα με διαβήτη (μέσα από τη δική σας ματιά)

Updated: Sep 20, 2018

Το GOODMovement αναζήτησε τις εμπειρίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων με διαβήτη την ημέρα που άλλαξε τη ζωή τους και σας παρουσιάζει τις θέσεις 7 γλυκών φίλων.



Σημείο μηδέν. Η ημέρα της διάγνωσης αποτελεί σίγουρα στιγμή-σταθμό στη ζωή όσων συμβιώνουν με τον σακχαρώδη διαβήτη. Τα συναισθήματα ποικίλουν, το ίδιο και οι εμπειρίες. Σίγουρα πάντως η ημέρα αυτή μένει για πάντα χαραγμένη στο μυαλό των γλυκών μας φίλων. Εμείς θελήσαμε να ανακαλύψουμε πως τη βίωσαν οι συνάνθρωποί μας και το στενό τους περιβάλλον. Έτσι δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο συλλογής εμπειριών και παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες από αυτές.


 
Βαρβάρα, 49, Μαία

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

43


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Ανακούφιση


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Απογοητεύτηκαν


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Τα πάντα... Το μικρό μου παιδί έχει διαβήτη από 3 ετών. Γι'αυτό ανακούφιση όταν συνέβη και σε μένα, έπαψα να έχω τύψεις.


Ολίνα, 31

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

18


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Ανακούφιση, γιατί επιτέλους έμαθα για πιο λόγο είχα μείνει μισή. Και ότι ευτυχώς, αυτό που έχω αντιμετωπίζεται.


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Πανικοβλήθηκαν, στεναχωρήθηκαν, πελάγωσαν. Η μαμά συγκεκριμένα είπε ότι έχασε τη Γη κάτω από τα πόδια της.


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Σχεδόν τίποτα. Είχε η γιαγιά Τύπου 2, αλλά το μόνο που ήξερα ήταν ότι δεν έτρωγε ζάχαρη και όχι πολλά φρούτα.


Ανδρέας, 11, Μαθητής

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

11


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Περίεργα


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Αγχώθηκαν


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Ήξερα μόνο για τον Τύπου 2 και ότι γίνεται από τα γλυκά.


Αντιγόνη, 41

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

10


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη

(η Αντιγόνη δεν αρκέστηκε σε μία):

Ήμουν σε φιλικό σπίτι και τρώγαμε εκείνη ακριβώς τη στιγμή μερέντα, όταν μου είπαν να αφήσω κάτω το κουτάλι. Ένιωσα ότι κάτι κακό έκανα. Μετά όσο κι αν μου εξηγούσαν, ένιωθα πως έφτασε το τέλος του κόσμου για μένα... Πόσο λάθος έκανα τελικά! Είμαι ακόμη εδώ, 31 χρόνια μετά, χωρίς άλλες επιπλοκές!


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Δυναμικά. Με πήγε η μητέρα μου κατευθείαν σε πανεπιστημιακό γιατρό στη Θεσσαλονίκη για να μου προσφέρει τα καλύτερα εφόδια!


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Τίποτα. Ήξερα για τους πολύ μεγάλους που είχαν ζάχαρο, αλλά κανείς δεν είχε στο δικό μου οικογενειακό κύκλο και έτσι δεν γνώριζα τίποτα τελικά.


Δόμνα, 13, Μαθήτρια

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

12


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Μπερδεμένη


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Η μητέρα μου εκείνη την περίοδο ήταν βαριά άρρωστη σε νοσοκομείο, οπότε το έμαθε μετά από κάποιον καιρό. Ο πατέρας μου φαινόταν ψύχραιμος αλλά ήξερα ότι μέσα του ήταν στενοχωρημένος και φοβισμένος, θα έλεγα, με όλη την γενικότερη κατάσταση.


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Είχα ακούσει το διαβήτη σαν λέξη και ήξερα ότι αυτοί οι άνθρωποι μετράνε το σάκχαρο τους και παίρνουν φάρμακο (όχι όμως ενέσεις ινσουλίνης). Ο παππούς μου έχει διαβήτη Τύπου 2 αλλά δεν γνώριζα ότι υπάρχουν διάφορα είδη διαβήτη κτλ.


Νάσια, 22, Φοιτήτρια

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

11


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Περίεργα


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Με φόβο


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Τίποτα πέρα από τον διαβήτη Τύπου 2 που νοσούσε τότε η γιαγιά μου.


Κωνσταντίνος, 33, Φυσιοθεραπευτής

Σε τι ηλικία διαγνώστηκες;

12


Περιέγραψε με μία λέξη πως αισθάνθηκες όταν σου είπαν ότι έχεις διαβήτη:

Χαρούμενος


Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν;

Ανησύχησαν, το λιγότερο!


Τι ήξερες για τον διαβήτη πρωτού διαγνωστείς;

Λίγο πολύ, τίποτα.






132 views0 comments
bottom of page